Trenčianska župa je krajom, ktorý je známy svojou transparentnosťou, pozitívnym vzťahom k zeleným témam a podpore inovatívnych projektov. V mnohých oblastiach je župa priekopníkom a ide príkladom aj ďalším regiónom či samosprávam. Výnimkou nie je ani projekt predného brzdového svetla. „Uplynulo pol roka od predstavenia predného brzdového svetla na župe. Teší nás, že projekt funguje, čo potvrdzujú aj čísla. K dnešnému dňu má TSK do projektu zapojených viac ako 440 automobilov, z toho značnú časť tvoria autobusy SAD Trenčín a SAD Prievidza, približne 100 automobilov Správy ciest TSK či dve autá župného úradu,“ povedal trenčiansky župan Jaroslav Baška s tým, že župa chce byť takýmto spôsobom nápomocná k zvýšeniu bezpečnosti na cestách. „Skúsenosti s predným brzdovým svetlom sú zatiaľ veľmi pozitívne. Osobne som dohliadal na prvú časť výskumu, ktorý sa uskutočnil najmä na cestách v Trenčianskom kraji. Výsledky hovoria, že až viac ako 90% vodičov vedelo, čo predné brzdové svetlo je, a viac ako tri štvrtiny vodičov malo naň pozitívny názor. Dopytovaní boli najmä profesionálni vodiči,“ priblížil Kristián Čulík z Katedry cestnej a mestskej dopravy Žilinskej univerzity.
Terénna štúdia na Slovensku potrvá do konca septembra, a presne v tom istom mesiaci odštartuje v Taliansku. „Na Slovensko sme prišli s tým, aby sme získali informácie a skúsenosti, ktoré nám pomôžu tento projekt implementovať v Taliansku. Región, v ktorom chceme predné brzdové svetlo testovať, má mnoho podobností s Trenčianskym krajom. V súčasnosti sme v štádiu budovania kontaktov so všetkými zainteresovanými stranami, ako sú firmy, štát a podobne,“ doplnil Gianadrea Eroli, projektový manažér projektu predného brzdového sveta, ktorý sa spustí v talianskom meste Ancona.